16.9.04

FINDIKLI TATLAR

not: Etkinliği kaçırsaydım gerçekten çok üzülecektim. Zira finduk-ye için pek çok tarif denemiştim. Ama tam etkinlik zamanı geldiğinde başka telaşlarım oldu ve herhalde artık iş işten geçmiştir dediğim bir anda Burcu ile yazıştık. Denediğim tariflerin bir kısmını eledim. Kalanlardan biri ise aşağıda resimlerini gördüğünüz Tonton Kurabiye ve Fındıklı İrmik Tatlısı.


HANİMİŞ TONTON KURABİYE



Aslında bundan çok daha tonton görünen kurabiyeler yaptım zaman zaman, ama nedense kurabiyelere bu ismi vermek geçti içimden. Kendileri, birkaç farklı acıbadem kurabiyesi tarifinin derlenip karıştırılıp fındık ile yapılmışı. İçi sakız gibi dışı çıtır çıtır oldu. Bu tip kurabiyeleri sevenlerin bayılacağı bir kurabiye. Hatta tadı badem ile yaptığım acıbadem kurabiyelerinden daha çok acıbademe benzedi desem yeridir. Acaba pastaneler de mi fındık kullanıyor.


Gerekli malzemeler:

-250 gram çekilip un haline getirilmiş fındık
-225 gram esmer şeker (bulamak için biraz tozşeker)
-1 yemek kaşığından biraz az kakao
-2 adet orta boy yumurta
-1 yemek kaşığı acıbadem esansı (isteğe bağlı)

Öncelikle fırınımızı 175 dereceye ayarlayıp ısınmaya bırakalım. Bir yoğurma kabının içine fındık, şeker ve kakaoyu koyalım. Yumurtaları ve badem esansını da ekleyip iyice birbirine yedirelim (cıvık bir hamur olacak). Bir kaşık yardımı ile hamurdan toplar yapıp hemen tozşekere bulayalım ve yağlı kağıt serilmiş tepsimize dizelim. 10-15 dakika pişirip fırından alalım. (Ben mini fırında yaptım 10 dakika çok iyi geldi. Daha uzun süre fırında kalırsa içindeki sakızlık kayboluyor, iyi ayarlamakta fayda var.) Tel üzerinde soğutup afiyetle yiyelim.


FINDIKLI SÜTLÜ İRMİK TATLISI




Sütlü tatlılar ile hafif çekilmiş fındık ikilisini çok uyumlu bulurum. Keşkül, supangle veya muhallebi yerken üzerine fındık serpilmişse benim için kıymeti daha da artar. Buradan yola çıkarak pek çok kimsenin sade veya soslar ile tatlandırarak tükettiği sütlü irmik tatlısının içine çekilip un haline getirilmiş fındık koyarak yaptım, aynı gün içinde tükendi bitti. Fındığın kendine has şahane aroması tatlıya geçmişti ama keşke biraz da ufalanmış fındık koysaymışım içine. Ağıza fındık parçalarının gelmesi iyi olurdu. Gerçi bu eksiği ben üzerine bol fındık dökerek giderdim. Denemek isteyenler için buyurun tarifi.:


Gerekli Malzemeler:

-1 kg. süt
-5 yemek kaşığı irmik
-3 yemek kaşığı çekilmip un haline getirilmiş fındık
-12 yemek kaşığı tozşeker
-üzeri için fındık

Tüm malzeme bir tencereye alınır. Sürekli karıştırılarak muhallebi kıvamına gelene kadar pişirilir. Kalıplara konuluri soğuk servis edilir. Afiyet şeker olsun.


Her hakkı bloglararası fındık projesine aittir. Bu yazımla ilgili hiçbir maddi talebim olmayacaktır.